Dobra inwestycja – Skoda Octavia z kratką

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Michus21
    Classic
    • 2009
    • 27

    #26
    a ja mam takie pytanie - jak jest z siatka bagaznikowa, ta wysuwana siatka czy lepiej krate. z tym, ze krata jest od hatchbacka. mysle, ze do kombi bedzie pasowac? wybieram sie na wakacje, a bagazu bede mial dosc sporo, bo trzeba spakowac wozek dzieciecy, wanienke no i bagaze oczywiscie i nie wiem jak z siatka - czy przy ewentualnym ostrym hamowaniu utrzyma ciezki bagaz. z drugiej strony lepsze rozwiazanie bo mozna ja zwinac. a co do kraty - czy jest potrzebna jakas homologacja czy jeszcze cos innego by moc miec kratke?

    Komentarz

    • Jac_ek
      RS
      • 2009
      • 1733

      #27
      trudno wyczuć jakie obciążenie wytrzyma ta siatka wysuwana, na pewno jet ładniejsza i wygodniejsza w użytkowaniu, ale nie chroni kanapy co właściwie przydało by się tylko przy dość mocnym wypadku ;-). żeby ją zamontować musisz mieć specjalne uchwyty w podsufitce, z siatki tej da się również korzystać przy złożonych tylnych fotelach - wtedy siatka jest tuż za siedzeniami kierowcy i pasażera (kolejne uchwyty)

      Kratka VAT owca jest na pewno wytrzymalsza, ale za nią przemawiają jedynie względy finansowe a nie użytkowe.

      Jeśli chcesz wozić taką kratkę u siebie w samochodzie to nie musisz mieć homologacji, homologacja na ciężarowe jest potrzebna tylko ze względu na dziwne polskie przepisy.
      - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

      Komentarz

      • radzio_s
        Classic
        • 2008
        • 14

        #28
        Zamieszczone przez Marcin78
        do: 1711marcin

        Nie ma problemu. Jedziesz na stację diagnostyczną, wbijają przegląd na osobówkę i potem już tylko wydział komunikacji (zmiana w dowodzie i karcie pojazdu). U mnie (Świdnik) trwało to w sumie ok.1h. Kratkę zdemontowałem sam dzień wcześniej za przyzwoleniem diagnosty, chociaż za fikcyjny demontaż ("zmianę konstrukcyjną pojazdu") i tak musiałem zapłacić. Razem 217 zł na stacji + klikanaście złotych w wydziale komunikacji. Zmieniałem dwa dni po wyjeździe z salonu - 18.02.2010r.
        Kompletna dokumentacja (u mnie) to:
        - zaświadczenie o dokonaniu zmiany od diagnosty,
        - dodatkowe badanie techniczne (osobowy),
        - kopia zaświadczenia Stacji o posiadaniu uprawnień do dokonywania zmian technicznych pojazdów,
        - wniosek w Wydz.Kom o dokonanie zmiany przeznaczenia pojazdu w dowodzie.

        Zysk: brak kratki i dwa kalkulatory do firmy w gratisie (jak to przy przeglądzie)

        Podobno w zależności od wydziału komunikacji są rozbieżności co do potrzebnych dokumentów. Warto najpierw zadzwonić do swojego a później upewnić się że wybrany diagnosta robił już takie zmiany i wie o co chodzi. To powinno zaoszczędzić niepotrzebnej straty czasu.

        Kratka leży w garażu do dziś - może ktoś potrzebuje?
        Przy kontroli skarbowej jeżeli urzędnik zobaczy fakturkę za paliwo poprosi o dokumenty auta.
        Jeśli odliczasz VAT to Ci współczuję.

        Komentarz

        • Jac_ek
          RS
          • 2009
          • 1733

          #29
          Zamieszczone przez radzio_s
          Przy kontroli skarbowej jeżeli urzędnik zobaczy fakturkę za paliwo poprosi o dokumenty auta.
          Jeśli odliczasz VAT to Ci współczuję.
          Tu raczej chodzi o sytuacje kiedy demontuje się kratkę bo kupujący nie jest vatowcem i właściwie na grzyba mu ta krata ;-)
          - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

          Komentarz

          Pracuję...